18

آغاز فعالیت دپارتمان علم و فناوری باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران با هفت کمیته

  • کد خبر : 5929
آغاز فعالیت دپارتمان علم و فناوری باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران با هفت کمیته
نخستین جلسه دپارتمان علم و فناوری باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران همراه با اعلام کمیته‌های هفتگانه این دپارتمان و ارائه اسناد راهبردی و اعطای احکام رؤسای کمیته‌ها برگزار شد.

به گزارش ما آنلاین، به نقل از روابط‌عمومی باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران، غلامرضا کاظمی‌دینان، رئیس‌کل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران در ابتدای این جلسه، ضمن تاکید بر اهمیت فعالیت‌‌ها و اقداماتی که این باشگاه در پیشبرد اهداف و ارتقا جایگاه ارتباطات در کشور دارد، بیان کرد: این باشگاه می‌تواند بر تصمیمات و نگاه افرادی که در حوزه‌های ارتباطی فعالیت می‌کنند تاثیر بگذارد. علاوه بر آن با توجه به قدیمی بودن سرفصل‌های دروس دانشگاهی باید با برنامه‌های مدون و اقدامات پژوهشی دقیق در این باشگاه در دروس دانشگاهی تغییراتی ایجاد کرد.

سپس منصور ساعی، رئیس دپارتمان علم و فناوری باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران با اشاره به اقدامات و طرح‌هایی که بنا است در این دپارتمان صورت بگیرد، از راه‌اندازی هفت کمیته در راستای پیشبرد اهداف دپارتمان علم و فناوری خبر داد.

او در ادامه بیان کرد: کمیته‌های تخصصی دپارتمان بر اساس موضوعات مساله‌محور و تقاضامحور در جامعه تعریف شده‌اند تا با توجه به اهداف دپارتمان‌ به ترویج و توسعه موضوعات گوناگون در جامعه بپردازند. بدین ترتیب با توجه به ضرورت‌های موجود در جامعه هفت کمیته‌ی روابط‌عمومی، رسانه‌های نوین، سوادهای نوین، ارتباطات خانواده، ارتباطات محیط‌زیست، ارتباطات ریسک و بحران و ارتباطات سلامت تشکیل و رؤسای آن برنامه‌های اولیه خود را ارائه داده‌اند.

رئیس دپارتمان علم و فناوری باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران افزود: احمد یحیایی‌ایله‌ای از پژوهشگران و محققان شناخته شده حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی، در این دپارتمان به عنوان مشاور علمی حضور خواهد داشت، همچنین ریاست کمیته‌های دپارتمان علم و فناوری نیز به ترتیب برعهده حسن فراهانی، کمیته روابط‌عمومی / حسین امامی، کمیته رسانه‌های نوین / مریم سلیمی، کمیته سوادهای نوین / منصور ساعی، کمیته ارتباطات خانواده / ثریا موسوی، کمیته ارتباطات محیط‌زیست / آرزو دهقانی، کمیته ارتباطات ریسک و بحران / زرین زردار، کمیته ارتباطات سلامت خواهد بود.

احمد یحیایی‌ایله‌ای، مشاور علمی این دپارتمان در ادامه این جلسه بر لزوم تدوین نظام‌نامه صلاحیت حرفه‌ای در روابط‌عمومی اشاره کرد و گفت: امروزه در جامعه‌ ما رویکردهای بین‌المللی در حوزه ارتباطات بسیار مغفول مانده و نادیده گرفته شده است. بنابر این به نظر می‌رسد برای موفقیت و نزدیک شدن به موقعیت‌های بالاتر باید به جای کارکردن، شاهکار کنیم.

سپس هر یک رؤسای کمیته‌ها، گزارش کوتاهی از اقدامات و برنامه‌های خود ارائه کردند.

در پایان این جلسه نیز احکام رؤسای کمیته‌‎های دپارتمان علم و فناوری باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران توسط رئیس‌کل این باشگاه اعطا شد.

در این نشست غلامرضا کاظمی‌دینان، منصور ساعی، احمد یحیایی ایله‌ای، بهروز تقی‌پور، یگانه قاسمی، مریم سلیمی، آرزو دهقانی، زرین زردار، سیدثریا موسوی و حسن فراهانی حضور داشتند.

لازم به ذکر است موضوعات اصلی فعالیت «باشگاه‌ مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران» براساس آخرین تعاریفی که از «مدیریت ارتباطات» در محافل دانشگاهی و علمی صورت گرفته است، متناسب با اهداف تعریف شده، در حوزه رسانه، روابط‌عمومی، تبلیغات، بازاریابی و جامعه اطلاعاتی است. به این ترتیب دپارتمان امور صنفی و رفاهی، دپارتمان امور بین‌الملل، دپارتمان علم و فناوری، دپارتمان اجرایی و هماهنگی و دپارتمان کسب و کار، دپارتمان‌های پنجگانه باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو- ایران را تشکیل می‌دهند.

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=5929

    ثبت دیدگاه