16

نگاهی به جریان اطلاع رسانی برای هدفمندسازی یارانه ها

  • کد خبر : 2354
نگاهی به جریان اطلاع رسانی برای هدفمندسازی یارانه ها
هدفمند‌سازی یارانه‌ها، طرحی که دولت مصرانه بر اجرایی شدن آن اصرار داشته در سال ۸۹ در حالی اجرا می‌شود که بدنه جامعه همچنان از چگونگی اجرای این طرح بی‌خبر است و این بی‌خبری سرمنشأ نگرانی‌هایی شده که در هر جمعی و در خلال هر گفت‌و‌گویی نشانه‌هایی از آن به چشم می‌خورد.

به گزارش ما آنلاین، ماهنامه مدیریت ارتباطات در نخستین شماره خود به ارزیابی وضعیت اطلاع رسانی طرح مهم هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخته و با یادآوری ضعف های بزرگ اطلاع رسانی به هنگام اجرای طرح سهمیه بندی سوخت آورده است: حافظه کوتاه‌مدت ما هر چقدر هم که ضعیف باشد از خاطر نبرده‌ایم ساعت‌های مانده تا نیمه شب ششم تیر ۱۳۸۶ خبر سهمیه بندی بنزین چگونه چون انفجار باروت عمل کرد و مردمی که سال‌های طولانی به بنزین ارزان عادت کرده بودند چگونه در واکنش به اجرای ناگهانی و یک شبه طرح سهمیه‌بندی بنزین، پشت پمپ بنزین‌ها صف‌های طولانی کشیدند و …

در بخشی از گزارش مفصل این ماهنامه با اشاره به اینکه دولت هم نگران است می خوانیم: به نظر می‌رسد نگرانی درباره اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تنها فعالان اقتصادی در بخش خصوصی و مردم را در برنگرفته بلکه مقامات ارشد دولتی نیز در این رابطه دچار نگرانی هستند. تأکید‌های مکرر مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی بر نقش اساسی رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی برای اجرای این قانون تنها یکی از مصادیق نگرانی‌های موجود در کالبد اقتصادی دولت است.

در ادامه پرونده ماهنامه مدیریت‌ ارتباطات درمورد جریان اطلاع‌رسانی برای هدفمندسازی یارانه‌هاگفت‌وگوهایی با صاحبنظران انجام شده است.

 رئیس اتاق بازرگانی تهران:یک اتفاق بزرگ؛ اما کسی خبر ندارد

رییس کمسیسیونWTO  اتاق بازرگانی ایران:گردش اطلاعات در نقطه صفر است

رییس کمسیون اصل ۴۴ قانون اساسی اتاق بازرگانی ایران :جامعه در ابهام اطلاعاتی

قه مفقوده‌ای به نام «مهندسی اجتماعی» در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌هاست.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=2354

    ثبت دیدگاه