به گزارش ما آنلاین، رسانه به دنبال این است که به نوعی در قالب پیامهای مستقیم و غیر مستقیم بر مخاطب اثر بگذارد و او را حفظ کند. وجود هر رسانه به وجود مخاطب بستگی دارد و مرگ یک رسانه زمانی است که مخاطبش را از دست میدهد. بنابراین بقای رسانهها به اثرگذاری آنها بستگی دارد. وقتی فرآیند اثرگذاری رسانهها را از ۱۰۰ سال پیش به این طرف بررسی میکنیم، متوجه میشویم رسانهها در بدو پیدایش، بیشترین اثرگذاری را داشتهاند و هر چه جلوتر آمدهایم، قدرت انتخاب مخاطب و بلوغ و عاقلتر شدن او از تاثیر رسانهها کاسته است.
یافتههای علوم شناختی، اثربخشی را در رسانه پیچیدهتر از گذشته کرده است
یکی از دغدغههای اصلی مدیران هر رسانه این است که تا چه اندازه بر مخاطب خود اثر میگذارند.
لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=3007
- نویسنده : اسماعیل سعدیپور
- منبع : ماهنامه مدیریت ارتباطات