19

سلفى و افزایش تعداد جراحى پلاستیک

  • کد خبر : 3086
سلفى و افزایش تعداد جراحى پلاستیک
شاید یکی از دلایل محبوب شدن سلفی را بتوان دکمه «می‌پسندم» یا «لایک» دانست که به فرد اجازه می‌دهد به سرعت به اعتماد به نفس بیشتری دست پیدا کرده و «خود»ش را تقویت کند. اما وقتی تعداد لایک‌هایی که به ویژه پس از به اشتراک‌گذاری سلفی دریافت می‌کنیم به اندازه دلخواهمان نباشد، چه اتفاقی می‌افتد؟

به گزارش ما آنلاین، بر اساس پژوهشی که از سوی آکادمی #جراحی_پلاستیک و ترمیم صورت آمریکا (AAFPRS) در سال ٢٠١۴ انجام شد، افزایش میزان گرایش به سلفی، تأثیری قابل توجه بر جراحی‌های پلاستیک داشته است. نتایج این پژوهش که حاصل نظرسنجی از ٢٧٠٠ تن از اعضای این انجمن بود، نشان می‌دهد که دلیل یک سوم جراحی‌های پلاستیک زیبایی، افزایش تقاضا برای زیباتر به نظر رسیدن در #شبکه‌_های_اجتماعی بوده است.
#ادوارد_فاریور، رئیس این انجمن در این باره جمله جالبی بر زبان رانده است:
«شبکه‌های #عکس_محور اجتماعی، افراد را «مجبور» کرده تا با به دست گرفتن میکروسکوپ به دنبال یافتن کوچکترین نشانه‌های احتمالی از زشتی‌ها و نقص‌های صورت خود باشند…»
با آنکه عده‌ای از افراد برای زیباتر جلوه دادن خود از نرم‌افزار‌های ویرایش عکس نظیر فتوشاپ استفاده می‌کنند اما برخی نیز راه دیگری را در پیش می‌گیرند. طوری که یک مدیر استعداد در لس‌آنجلس در مدت دو سال ١۵٠٠٠ دلار هزینه کرد تا در سلفی‌هایش زیباتر به نظر برسد. در این میان زنان بیشتر از مردان مبادرت به انجام عمل‌های زیبایی می‌کنند. (٨١درصد در برابر ١٩درصد)

منبع: دیدگاه روان‌شناسی و جامعه‌شناسی درباره سلفی، امیرعلی خلج، ماهنامه مدیریت‌ارتباطات، شماره ٧٠ و ٧١

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=3086

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.