13
همزمان با آخرین روز از هفته روابط‌عمومی مطرح شد؛

تعامل دوسویه با شهروندان مهم‌ترین عامل موفقیت در روابط‌عمومی

  • کد خبر : 5416
تعامل دوسویه با شهروندان مهم‌ترین عامل موفقیت در روابط‌عمومی
همزمان با هفتمین و آخرین روز از هفته روابط عمومی ۱۴۰۱، نشست جمعی از شورای سیاستگذاری هفته روابط‌عمومی و باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو-ایران با حضور شهردار منطقه ۲۱، مدیران ارشد روابط عمومی‌های سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی و جمعی از مدیران ارشد صنایع و کارخانجات این منطقه به میزبانی مدیریت شهری منطقه ۲۱ در شرکت آذین خودرو برگزار شد.

به گزارش ما آنلاین، حسین کاشانی‌پور شهردار منطقه۲۱ در ابتدای این جلسه ضمن تبریک هفته روابط‌عمومی به فعالین این عرصه گفت: اصل اساسی در عرصه روابط‌عمومی و ارتباطات شفافیت و از هنرهای مدیریت، حفاظت و صیانت از منابع اطلاعاتی است. اطلاع‌رسانی به هنگام درخصوص اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها بسیار جدی است. کار در حوزه حساس روابط‌عمومی دارای جوانب منحصر بفرد خود است.

کاشانی پور اظهار کرد: برقراری ارتباط و تعامل دو سویه مطلوب با شهروندان به مثابه ذی‌نفعان اصلی شهر از مهم‌ترین عوامل موفقیت در حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات است. کلید طلایی ارتباطات موثر در این نکته متمرکز شده که نخست موارد مورد توافق تایید گردد و سپس سایر مسائل و سوء تفاهمات بررسی گردد.

وی افزود: راهبری یعنی قدرت بسیج‌گری، این مهم زمانی اتفاق می‌افتد که مردم را همدل و همراه با مسئولین و خدمت گزاران کنند. با درک درست از روابط‌عمومی و در اختیار داشتن اطلاعات به روز و کارآمد، راه‌های پاسخگویی و ادبیات منطقی را متناسب با جامعه هدف مدنظر قرار دهیم.

محمد صاحبی سرپرست معاونت روابط‌عمومی مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز گفت: با افتخار هم اکنون آمادگی کامل این مهم را داریم که در مجموعه شهرداری تهران پذیرای نظرات سازنده عزیزان در راستای ارتقاء و توسعه سطح هم افزایی در حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات هستیم.

رضا رضایی پدر صنعت قطعه‌سازی ایران و مدیرعامل شرکت آذین خودرو نیز گفت: از ابتدای حضور شهردار منطقه ۲۱ به طور جد می‌توان امید و هموارسازی را دید. شهروندان این منطقه آلایندگی‌ها و ترافیک ناشی از استقرار صنایع را با صبوری متحمل می‌کنند. عزم تولید و اشتغال‌زایی در بین تولیدکنندگان و صنعتگران دیده می‌شود.

رضایی تاکید کرد: رمز موفقیت صنایع در وحدت صنعت و دانشگاه است. اگر نخبگان علمی در کنار صنعتگران باشند و خلاقیت و نوآوری بیافرینند، چرخه تولیدات دچار دگرگونی خواهد شد.

این کارآفرین برتر حوزه صنعت خودرو تصریح کرد: روابط‌عمومی‌ها به عنوان اعضای جدایی‌ناپذیر در کنار مدیران ارشد قرار دارند، ارائه راهکارهای نوین و رویکردهای خلاقانه و مدرن وظیفه آنان است. حضور افراد در جایگاه حقیقی خودشان، به ارتقای بهره وری سازمانی کمک شایانی خواهد کرد.

سیدغلامرضا کاظمی دینان رئیس شورای سیاست‌گذاری هفته روابط‌عمومی و رئیس کل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران نیز گفت: امین بودن در عمل و کردار منجر به موفقیت و راه یابی به دل مردم خواهد بود. رعایت هفت اصل تحت عناوین “حد، حق، حریم، حرمت، حسن خلق، حسن نیت و حمایت” در هر کاری به خصوص عرصه روابط عمومی ضروری است. روابط‌عمومی‌ها ارتباط دهنده مردم با مدیران هستند.

امیرعباس تقی پور دبیرکل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو-ایران در این جلسه گفت: اختتامیه شورای سیاست گذاری هفته روابط عمومی سال ۱۴۰۱ در منطقه ۲۱ و به باشکوه‌ترین شکل ممکن برگزار شد و از زحمات همه سروران فعال در عرصه ارتباطات و روابط عمومی در سراسر کشور قدردانی می‌کنم.

وی افزود: ده سال پیش در چنین روزهایی تعداد معدودی از فعالان این بخش تصمیم به راه‌اندازی ستاد برگزاری هفته‌ روابط‌عمومی گرفتند. هدف اصلی از این اقدام در اختیار داشتن فرصت بیشتر برای تبیین اهمیت روابط‌عمومی، جلب توجه مسئولان ارشد کشور، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی به مأموریت‌ها و کارکردهای آن، پرداختن به نقاط ضعف و قوت روابط‌عمومی‌ها و توسعه‌ی تحقیق و آینده‌پژوهی در این حوزه بوده و است. خوشبختانه این اقدام در یک دهه‌ی اخیر با استقبال بسیار خوبی از سوی کنشگران روابط‌عمومی مواجه شده و شاهد آن بوده‌ایم که در سراسر کشور مراسم و برنامه‌های متعددی از سوی انجمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی و سازمان‌های مختلف به بهانه‌ی هفته‌ی روابط‌عمومی برگزار می‌شود.

تجلیل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو-ایران از شهردار منطقه۲۱

در جریان نشست شورای سیاست گذاری هفته روابط‌عمومی سال ۱۴۰۱ از حسین کاشانی پور شهردار منطقه ۲۱ که حسن نظر و همراهی ویژه‌ای با روابط‌عمومی و عرصه اطلاع‌رسانی دارد، تقدیر شد. متن این لوح سپاس به این شرح است:

برادر گرامی جناب آقای حسین کاشانی‌پور
شهردار محترم منطقه ۲۱ تهران
ارتباطات به عنوان یکی از ارکان توسعه، نقش بسزایی در ارتقای شاخص‌های زندگی شهری داشته و علاوه بر تسهیل‌گری در برقراری ارتباط فردی، میان‌فردی و جمعی توسعه تفاهم و تعامل اجتماعی را برعهده دارد. در این میان، روابط‌عمومی با احترام به افکار، عقاید و سلیقه‌های مختلف تلاش می‌کند با بهره‌گیری از تکنیک‌های ارتباطی و آمیختن آن‌ها با ظرافت‌های هنری، در قامت تنظیم‌کننده رفتار بین‌ذی‌نفعان و سازمان‌ها ظاهر شود.
بدون شک جناب‌عالی در زمره مدیرانی قرار دارید که طی دوران مسئولیت خویش، افزون بر شناخت عمیق از فعالیت در این حوزه، ضمن استفاده و بکارگیری از دانش ارتباطات، همواره در تعاملی موفق و صمیمانه با ذینفعان به سر برده و نامی نیک از خود به یادگار گذاشته‌اید.
این لوح به پاس تقدیر از تلاش‌های جناب‌عالی در راستای توجه به توسعه امور فرهنگی، ارتباطی و روابط‌عمومی در مدیریت شهرداری منطقه۲۱ تهران تقدیم حضور‌تان می‌گردد. امید است، که همواره موفق و مؤید باشید.

تشکیل دپارتمان جوانان باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران

اهدا حکم رئیس دپارتمان‌ جوانان این باشگاه توسط رئیس‌کل و دبیرکل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران با هدف ارتقا دانش، مهارت و تربیت نیروی متخصص در حوزه‌های ارتباطات و روابط‌عمومی بخشی دیگری از این نشست بود که همزمان با آخرین روز از هفته روابط‌عمومی در گروه صنعتی آذین خودرو و به میزبانی شهرداری منطقه ۲۱ برگزار شد. بدین ترتیب محمدرضا پارسیان رئیس اداره روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۲۱ به عنوان رئیس دپارتمان جوانان باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران معرفی و منصوب شد.

تجلیل از مجیدرضا یغمائی، مدیرعامل گروه صنعتی برنز و رضا رضایی پدر صنعت قطعه‌سازی خودرو و تقدیر از همکاران اداره روابط‌عمومی منطقه۲۱ از دیگر بخش‌های این نشست بود.

برای مشاهده گزارش عکس این مراسم بر روی این لینک کلیک کنید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=5416

    ثبت دیدگاه