17

روابط‌عمومی‌ در قامت کنشگر و ایفاکننده‌ نقش در مسئولیت اجتماعی

  • کد خبر : 5292
روابط‌عمومی‌ در قامت کنشگر و ایفاکننده‌ نقش در مسئولیت اجتماعی
امیرعباس تقی‌پور با اشاره به عنوان سومین روز از هفته‌ روابط‌عمومی که «کنشگری، مسئولیت اجتماعی» نامگذاری شده است، بیان کرد: روابط‌عمومی‌ها می‌توانند علاوه بر ظاهر شدن در قامت کنشگر و ایفاکننده‌ نقش مؤثر در حیطه‌ مسئولیت اجتماعی با بهره‌گیری از دانش، تاکتیک‌ها و تکنیک‌های ارتباطی به معرفی و بیان چالش‌ها و اقدامات ایشان پرداخته و آن‌ها را در دستیابی به اهدافشان یاری کنند.

به گزارش ما آنلاین، به نقل از ماهنامه مدیریت ارتباطات، امیرعباس تقی‌پور، دبیر کل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران و مدیرمسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات در یادداشتی درباره عنوان سومین روز از هفته ملی روابط‌عمومی «کنشگری، مسئولیت اجتماعی» بیان کرده است:

«درج روز روابط‌عمومی در سررسیدهای منتشرشده‌ی سال ۱۳۸۵ یک اتفاق خوب و البته مسئولیت‌ساز برای مدیران، کارشناسان و متخصصان این حوزه بود. در آن سال روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه به‌طور رسمی به‌عنوان روز روابط‌عمومی در تقویم رسمی کشور گنجانده شد و به همت کنشگران روابط‌عمومی از سال ۱۳۹۲ نیز هفته‌ی روابط‌عمومی در روزهای نزدیک به بیست‌وهفتم برگزار و گرامی داشته می‌شود.
امسال ۲۷ اردیبهشت‌ روز «روابط‌عمومی؛ کنشگری، مسئولیت اجتماعی» نام‌گذاری شده است. سه موضوع و نهادی که مأموریت‌ اصلی‌شان ایجاد تغییر در روندها و رفتارها با هدف گره‌گشایی و بهبود کیفیت زندگی انسان‌هاست. روابط‌عمومی‌ها در سطح سازمان‌ها تلاش می‌کنند تا با رفتارسازی و ایجاد و بسط الگوهای رفتاری مناسب علاوه بر توسعه‌ی تفاهم با ذی‌نفعانشان به ارتقای کیفیت خدمات سازمانی کمک کنند و کنشگران حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز با اقدامات خود در جهت بهبود وضعیت جامعه و تبدیل آن به جایی برای زیستن بهتر! و در این میان اشخاص، گروه‌ها، شرکت‌ها و نهادهایی که از توانمندی، مهارت و امکانات بیشتری برخوردارند به کمک دیگرانی می‌شتابند که از داشتن امکانات مناسب برای زندگی حداقلی محروم بوده یا کم‌برخوردارند.
به نظر می‌رسد تعامل و به اشتراک‌گذاری امکانات و توانمندی‌های کارگزاران روابط‌عمومی، کنشگران و ایفاکنندگان‌ مسئولیت‌اجتماعی خروجی و نتیجه‌های ثمربخش‌تری را عاید جامعه خواهد کرد. این سه حوزه وظایف، مسئولیت‌ها و مأموریت‌های درهم‌تنیده‌ای دارند که با هم‌افزایی مناسب قادر به افزایش سرعت تغییرات، رفتارسازی گسترده و بهتر کردن حال مردم جامعه خواهند شد. البته در این میان نهاد روابط‌عمومی به‌واسطه‌ی در اختیار داشتن تخصص و امکانات رسانه‌ای و تبلیغاتی مسئولیت بیشتری برعهده دارد. روابط‌عمومی‌ها می‌توانند علاوه بر ظاهر شدن در قامت کنشگر و ایفاکننده‌ نقش مؤثر در حیطه‌ مسئولیت اجتماعی با بهره‌گیری از دانش، تاکتیک‌ها و تکنیک‌های ارتباطی به معرفی و بیان چالش‌ها و اقدامات ایشان پرداخته و آن‌ها را در دستیابی به اهدافشان یاری کنند. بر این نکته نیز باید تأکید کرد که شرایط امروز جامعه به‌شدت نیازمند اقدامات سه نهاد یادشده است.

چو غنچه گر چه فروبستگیست کار جهان
تو همچو باد بهاری گره گشا می‌باش “حافظ” »

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=5292

    ثبت دیدگاه