12
دهمین هفته ملی روابط‌عمومی

گیر و پیچ‌های اعتماد اجتماعی و نقش روابط‌عمومی‌ها

  • کد خبر : 5224
گیر و پیچ‌های اعتماد اجتماعی و نقش روابط‌عمومی‌ها
امیرعباس تقی‌پور با اشاره به عنوان دومین روز از هفته‌ روابط‌عمومی که «روابط‌عمومی؛ اخلاق‌مداری، اعتماد اجتماعی» نامگذاری شده است، بیان کرد: اگر به دنبال توسعه‌ی اعتماد فردی و اعتماد نهادی به‌عنوان دو مؤلفه‌ی مهم تشکیل اعتماد اجتماعی هستیم بایستی بر مدار اخلاق‌مداری حرکت کرده و مسیر بسط و گسترش این رفتارها را در سایر واحدهای سازمانی پیگیری کنیم.

به گزارش ما آنلاین، به نقل از ماهنامه مدیریت ارتباطات، امیرعباس تقی‌پور، دبیر کل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران و مدیرمسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات در یادداشتی درباره عنوان دومین روز از هفته ملی روابط‌عمومی «روابط‌عمومی؛ اخلاق‌ مداری ،اعتماد اجتماعی» بیان کرده است:

«۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ دومین روز از هفته‌ی روابط‌عمومی به عنوان «روابط‌عمومی؛ اخلاق‌مداری، اعتماد اجتماعی» نام‌گذاری شده است.

تعهد روابط‌عمومی‌ها به اخلاق و ارزش‌های حرفه‌ای، نتیجه‌ی رفتارها و تصمیم‌‌گیری‌های ایشان را تضمین می‌کند و البته پایبندی به این تعهدات، حداقل انتظاری است که ذی‌نفعان یک سازمان از کارگزاران خود در یک سازمان دارند.

برای مثال، دروغ نگفتن به کسانی که با یک سازمان سروکار دارند و بیان واقعیت‌ها در روابط‌عمومی یک اصل اخلاقی پذیرفته‌شده در مرامنامه‌ی همه‌ی نهادهای تخصصی این حوزه در سراسر جهان است، یا داشتن تخصص و رعایت انصاف از دیگر مواردی است که ذی‌نفعان یک دستگاه از مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی انتظار دارند. برخورداری از این ویژگی‌ها سبب آرامش خاطر مردم و اعتماد به تصمیم‌ها و عملکرد مدیران خواهد شد. آن‌ها مطمئن خواهند شد سازمانشان همواره به حمایتشان وفادار خواهد بود و منافع مادی و معنوی‌شان محفوظ.

تردید نداشته باشیم اگر به دنبال توسعه‌ی اعتماد فردی و اعتماد نهادی به‌عنوان دو مؤلفه‌ی مهم تشکیل اعتماد اجتماعی هستیم بایستی بر مدار اخلاق‌مداری حرکت کرده و مسیر بسط و گسترش این رفتارها را در سایر واحدهای سازمانی پیگیری کنیم. حرف گزافی نخواهد بود اگر بگوییم روابط‌عمومی‌ها مهم‌ترین واحد سازمانی و جلوه و بازتاب‌دهنده‌ی تعهد یک سازمان در رفتار اخلاقی با مخاطبان خود هستند.

متاسفانه و بی‌تعارف، امروز اعتماد اجتماعی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی ما وضعیت خوبی لااقل نسبت به گذشته ندارد و به‌قول معروف گیرها و پیچ‌های بسیار جدی‌ای دارد‌.

عدم اعتماد مردم به برخی از موضوع‌ها و تجویزهایی که مدیران ارشد کشور برای رفع مسائل مهم در حوزه‌های اقتصاد، سیاست، فرهنگ و هنر به‌کار می‌بندند باید روابط‌عمومی‌ها را به فکر فرو برده باشد که چرا؟ کجای کار با مردم صادق نبوده‌ایم؟ چگونه باید به اصلاح رفتار خود بپردازیم و اهمیت عنصر زمان برای جبران خطاها و ترمیم روابط با افکار عمومی را بسیار جدی بگیریم.

رابطه‌ی میان اخلاق‌مداری و اعتماد اجتماعی، رابطه‌ای مستقیم است و البته مانند بسیاری دیگر از فرآیندهای سازمانی، نقش روابط‌عمومی‌ها مهم!»

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=5224
  • منبع : ماهنامه مدیریت ارتباطات

ثبت دیدگاه