8

چرا کمتر از لینکداین استقبال می شود؟

  • کد خبر : 3025
چرا کمتر از لینکداین استقبال می شود؟
لینکداین یک شبکه اجتماعی برای نشان دادن مهارت‌های تحصیلی و شغلی جهات یافتن فرصت‌های خوب کاری و درسی است و مطالبی هم که در آن منتشر می‌شود بیشتر در زمینه تحصیل، اشتغال، بهروری و مدیریت است. هرچند اعضای این شبکه در جهان کم است اما متاسفانه همان معدود افراد ایرانی عضو این شبکه هم پروفایل مرتبی ندارند و سال تا سال هم به آن سر نمی‌زنند.

به گزارش ما آنلاین، بسیاری دیگر از شبکه‌های اجتماعی نظیر  آکادمیا برای دانشجویان و #مدینا، شبکه‌ای اختصاصی برای مسلمانان نیز اوضاعی بهتر از شبکه لینکداین از نظر تعداد کاربر ایرانی، ندارند. اما علت این عدم استقبال از شبکه‌های اجتماعی تخصصی در کشور ما چیست؟
نخستین دلیل فقر زبانی است که باعث شده ایرانیان وارد شبکه‌هایی نشوند که زبان غالبشان #غیرفارسی است. دلیل دیگری که باید به آن توجه داشت، نوع شیوع یک شبکه اجتماعی است. شیوع یک شبکه اجتماعی در میان مردم مانند شیوع یک ویروس در بدن است. اولا هسته‌ای قدرتمند و باثبات می‌خواهد که کار را شروع کند و ثانیا قدرتی رسانه‌ای در دست آنان باید باشد تا بتوانند این شبکه‌ها را برای دیگران هم جا بیندازند، موضوعی که برای شبکه‌های اختصاصی به ندرت دیده می‌شود. در کنار همه این‌ها دموگرافی کاربران اینترنتی در ایران هم نشان می‌دهد که آنان در محیط اینترنت بیش از هر چیز به دنبال مسائل #عوام_پسند هستند (برای اطمینان سری به ترندهای جست‌وجوی گوگل در یک سال اخیر بزنید). چنین افرادی مطمئنا به #شبکه‌های_اجتماعی‌ای نخواهند رفت که ورود به آن‌ها مستلزم داشتن حدی از تخصص و البته #سواد_رسانه_ای است، درست مثل شناگران مبتدی که از شیرجه زدن در قسمت عمیق منع می‌شوند چراکه شاید نتوانند از آن عمق، بالا بیایند.

 

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=3025
  • منبع : ماهنامه مدیریت ارتباطات

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.