12

پیامک رقیب جدی رسانه‌های بزرگ است

  • کد خبر : 2405
پیامک رقیب جدی رسانه‌های بزرگ است
در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان پیامک به ابزاری برای اطلاع‌رسانی، تأثیر بر روی افکار عمومی و کاستن از بروکراسی‌های اداری تبدیل شده است. در ایران نیز برخی از شرکت‌های خصوصی و دولتی نمونه‌هایی موفق از استفاده درست پیامک به جای گذاشته‌اند.

به گزارش ما آنلاین، پرونده ویژه ماهنامه مدیریت ارتباطات در خردادماه به تشریح کارکردهای مختلف پیامک اختصاص یافته و در آن نقش پیامک در ارتباطات، اطلاع‌رسانی و تبلیغات مورد بحث و بررسی کارشناسان قرار گرفته است.یرگزاری میزگرد پیامک با حضور دکتر علی‌اصغر کیا، مدیرگروه ارتباطات دانشگاه علامه، دکتر داود زارعیان، مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران وآرش کریم‌بیگی، مدیر روابط عمومی شرکت ایرانسل از جمله مطالب این پرونده است.

بررسی کارکردهای پیامک در عرصه اطلاع‌رسانی دینی در گفت‌وگو با دکتر حسن بشیر عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق از دیگر مطالب این پرونده ویژه است. در این گفت و گو وی پس از معرفی پیامک به عنوان یک ابزار ارتباطی، به نقش این رسانه در اطلاع‌رسانی دینی پرداخته و تاکید می کند که بسیاری از قوانین و مقررات دینی در زمینه‌های مختلف رسانه‌ها مشخص بوده و در مورد پیامک نیز قابل انطباق است. اینکه حوزه‌های علمیه به طور مشخص به پیامک نپرداخته‌اند، شاید دلیل آن عدم وجود مطالعات و بررسی‌های کافی در مورد پیامدهای مختلف آن باشد.

سرفصل دیگر موضوعات منتشر شده در این پرونده عبارتست از :

نقش پیامک در مدیریت بحران بیماری سارس در چین – دکتر فریدون وردی نژاد – استاد دانشگاه تهران

پیامک؛ واژه‌سازی در زبان فارسی را تقویت می‌کند – یدالله پرمون (زبان‌شناس)

آینده ای که تلفن همراه برای ما رقم می زند- دکتر حمید ضیایی پرور – مدرس دانشگاه

SMS رسانه‌ای نوین درعرصه‌های تبلیغاتی و انتخاباتی – علیرضا باستانی

وقتی ارتباطات کلامی، راحت‌تر می‌شود – گزارش

پیامک در خدمت فلج اطفال – ترجمه

تبلیغات تلفن های همراه شکست مرزهای ارتباطی سنتی – ترجمه

پیامکی به سوی آینده -جواد افتاده

گفتنی است اساتید، دانشجویان و جامعه دانشگاهی، مدیران ارشد، میانی، فنی و سرپرستان سازمان ها و مؤسسات خصوصی، دولتی، عمومی و تعاونی و فعالان حوزه مدیریت و ارتباطات از جمله مخاطبان ماهنامه مدیریت ارتباطات هستند.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=2405

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه