12

مدیریت روابط‌عمومی از زبان بزرگان

  • کد خبر : 6117
مدیریت روابط‌عمومی از زبان بزرگان
روابط عمومی هنر برقراری ارتباط در جهت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مخاطبان و همچنین زمینه‌سازی برای دریافت انتظارات و خواسته‌های مخاطبان برای حرکت در مسیر آن است. به عبارت دیگر روابط عمومی هنر مردم‌داری است.

به گزارش ما آنلاین، روابط عمومی همانند مدیریت، تاکنون تعریف‌های متعددی از روابط عمومی نیز ارایه شده است اما آنچه در این تعاریف قابل توجه می‌نماید تاکید بر این نکته است که روابط عمومی یک فعالیت و اقدام مدیریتی است. روابط عمومی عبارت از دانشی است که توسط آن، سازمان‌ها آگاهانه می‌کوشند به مسئولیت اجتماعی خویش عمل کنند تا بتوانند تفاهم و حمایت کسانی را که برای مؤسسه اهمیت دارند، به دست آورند.

به بیان دیگر روابط عمومی یک وظیفه و یک کار مدیریتی مشخص است که به ایجاد و حفظ و خطوط دو جانبه ارتباطی، درک دو جانبه و همکاری متقابل بین یک سازمان و عموم مردم کمک می‌کند، یک وظیفه مدیریتی است که مستلزم و دربرگیرنده مدیریت مشکلات یا مسایل است، به مدیریت کمک می‌کند پیوسته از نظرات عموم آگاه و نسبت به آنها به اعتنا و پاسخگو باشد مسئولیت مدیر را برای خدمت در راستای منافع عموم تعریف و تأکید می‌کند، به مدیریت کمک می‌کند تا با شجاعت تغییر را بپذیرد و به نحوی مؤثر آن را به خدمت بگیرد، به عنوان یک سیستم هشدار اولیه کار می‌کند.

تا به پیش بینی روندهای محیطی کمک کند، واز تحقیق و تکنیک‌های ارتباطی اخلاقی معقول ومناسب به عنوان ابزار اصلی اش استفاده می‌کند.

تعریفی دیگر از ادوارد برنیز یکی از بنیانگذاران این رشته این است که روابط عمومی شامل :

  • اطلاعاتی که به مردم داده شود.
  • تلاش‌های ترغیبی به منظور تغییر گرایش‌ها و رفتار مردم
  • کشش در همبسته ساختن نگرش‌ها و اقدامات یک مؤسسه با مخاطبان خود و متقابلاً نگرشها و اقدامات مخاطبان با مؤسسه.

در کتاب «مدیریت روابط عمومی» جیمز گرونیک و تاد‌هانت: مدیریت ارتباط بین یک سازمان و عموم مردمی که با آن سازمان به نحوی سرو کار دارند.

وظایف و اهداف مدیریت روابط عمومی

روابط عمومی هنر برقراری ارتباط در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان و همچنین زمینه سازی برای دریافت انتظارات و خواسته‌های مخاطبان برای حرکت در مسیر آن است .به عبارت دیگر روابط عمومی هنر مردم داری است .روابط عمومی تمامی تلاش خود را معطوف تنظیم روابط سازمان و مردم می‌کند ، هوشمندانه سعی می‌نماید اهداف و برنامه ی سازمان با اتکاء به اصول اخلاقی و رسالت حرفه ای در قالب کار برنامه ای در جهت تحقق و حفظ منافع سازمان و مردم بکار بندد. وظایف روابط عمومی برقراری ارتباط صحیح و منطقی و اصولی با مخاطبان و همچنین اطلاع رسانی شفاف و روشن و دریافت انتظارات و خواسته‌های مخاطبان با بکار گیری روش و فنون مختلف می‌باشد .

 برخی از حوضه‌های مورد فعالیت مدیران روابط عمومی :

  • بهبود مستمر فعالیت‌ها و فرآیندهای داخلی اداره روابط عمومی.
  • افزایش بهره وری و اثربخشی مراسم‌ها، سمینارهای علمی و نشست‌های مناسبتی.
  • افزایش بهره وری و توانمندسازی کارکنان با رویکرد تخصص گرایی از طریق آموزش و ارتقاء دانش پرسنل.
  • توسعه روابط عمومی الکترونیک و استفاده از فنون و ابزارهای مدرن در حوزه روابط عمومی.
  • توسعه اطلاع یابی و اطلاع رسانی در حوزه ملی و بین المللی بمنظور اعتمادسازی در حوزه‌های مختلف دانشگاه .
  • انتشار نشریه داخلی و برون‌سازمانی و افزایش کیفیت و پوشش اطلاع رسانی نشریه خبری دانشگاه .
  • تعمیق و توسعه ارتباطات مفید و مؤثر درون و برون دانشگاهی به منظور تأمین منافع مشترک.
  • تدوین و انتشار خلاصه عملکرد سالانه سازمان برای ارائه به افکار عمومی­­.

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=6117
  • منبع : موسسه آموزش عالی خرد

برچسب ها

ثبت دیدگاه