14

مدیریت جریان‌سازی خبری در روابط‌عمومی سازمان‌های دولتی

  • کد خبر : 4997
مدیریت جریان‌سازی خبری در روابط‌عمومی سازمان‌های دولتی
شايد تا چندي پيش محوري‌ترين نقشي که براي روابط‌عمومی بعنوان يک رسانه سازمانی متصور بودند صرفاً اطلاع‌رسانی از رويدادهای عينی و واقعی بود. اما در حال حاضر روابط‌عمومی‌ها می‌توانند با ايجاد شرايطي از يک دستگاه اداری منفعل، تبديل به "سازمان رسانه‌اي" هدايتگر و جريان‌ساز در جامعه تبديل شوند.

به گزارش ما آنلاین، هدف از این تحقیق بررسی جریان‌سازی خبری روابط‌عمومی سازمان‌های دولتی با متغییرهایی چون تبدیل شدن روابط عمومی ها به یک سازمان رسانه ای، حمایت سازمان دولتی مافوق از فرایند جریان سازی، استفاده از نیروی انسانی کارشناس و بهره گیری از قالب های ژورنالیستی است. این تحقیق به روش پیمایشی انجام گرفته است وابزار مورد استفاده در آن، پرسشنامه می باشد. جامعه آماری آن کارشناسان روابط عمومی وزارتخانه ها و سازمان های مستقر در شهر تهران به تعداد آن ها ۶۰۰ نفر و حجم نمونه نیز به تعداد ۲۰۰ نفر است. نتایج تحقیق نشان می دهد که با تغییر و تحولات تکنولوژیکی که ایجاد شده، تبدیل شدن روابط عمومی به سازمان های رسانه ای و نیز استفاده از قالب های ژورنالیستی، روابط عمومی ها می توانند نقش فعالتری در جریان سازی خبری جامعه و به تبع آن پیشبرد اهداف سازمانی یویژه در سازمان های دولتی ایفا نمایند.

برای مطالعه این تحقیق می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=4997
  • نویسنده : محمدي افشين, مظفري افسانه, خرازي زهرا
  • منبع : پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

ثبت دیدگاه