11

زنی برای تمام فصول …

  • کد خبر : 6270
زنی برای تمام فصول …
به مناسبت برگزاری مراسم تقدیر از تلاش‌های علمی و اجرایی دکتر مهدخت بروجردی در نهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت، فرزانه بنی‌هاشم در یادداشتی به بیان خصوصیت‌های اخلاقی و حرفه‌ای ایشان پرداخته است.

به گزارش ما آنلاین، متن کامل این یادداشت به شرح زیر است؛

خانم دکتر بروجردی، نزدیک به سه دهه، به عنوان معلم کنار خانواده بزرگ روابط عمومی ایستاده است و گرچه در معدود سال هایی، دستی بر آتش این حرفه داشته و در مقام اجرا، تجربه و دانش را به هم دوخته است، اما فعالان و دانش آموختگان حوزه روابط عمومی و ارتباطات، مهدخت بروجردی علوی را بیشتر در مقام معلم میشناسند تا یک همکار.
البته که تجربه زیسته طولانی مدت در تعامل با روابط عمومی ها در جایگاه مشاور، داوری و ارزیابی اقدامات و آثار، آسیب شناسی مسایل و چالش ها و نظایر آن، سبب شده است تا از او تصویر «معلمی همراه» برای فعالان این عرصه ساخته است.

با این همه، فراتر از دانش و تجربه، سه ویژگی شخصیتی و ذاتی در دکتر بروجردی هست که کماکان برای تمام فعالان این حوزه درس آموز است:
اول: گشاده رویی و مثبت اندیشی همیشگی. تقریبا به سختی میتوان خنده را از لبان دکتر بروجردی محو کرد و معدود کسانی هم که موفق شده اند، طرارانی چیره دست بوده اند. برای حرفه‌ای که فلسفه ذاتی آن بهبود ارتباطات انسانی و ظرفیت سازی تعامل با دیگران است، گشاده رویی و پذیرندگی، آموزه بسیار مهمی است.
دوم: همیشه شنوا بودن، فارغ از جایگاه مخاطب، درس دیگری است که باید از دکتر بروجردی آموخت. او همواره و با تواضع، آماده شنیدن حرف های دیگران است. آموزه تبدیل روابط عمومی از دهانی برای گفتن به گوشی برای شنیدن، به شناخت بهتر ذینفعان، تصمیم گیری درست و واکنش سنجیده کمک می کند.
سوم: یادگیرندگی مستمر. شاید سالها موانست با آدم های فرهیخته، از دکتر بروجردی چهره استادی ساخته است که گویی همواره در حال یادگرفتن است و شوق بی پایان در باره شنیدن از حرف ها و ایده ها و کارهای تازه حاصل پرورش در چنین محیطی باشد، اما کمی معاشرت با ایشان به هر مخاطبی یادآوری میکند که این شاخصه، بیشتر یک ویژگی درونی و ذاتی است و محیط مناسب فقط به شکوفایی آن کمک کرده است. یادگیرندگی، جزو ارزش های ذاتی حرفه روابط عمومی است و ابتکارهای خلاقانه و گفتگوی موثر بدون درونی شدن این ویژگی در روابط عمومی ها راه به جایی نخواهند برد.
پاسداشت تلاش‌های دکتر بروجردی، بهانه ای برای یادآوری میراث های ارزشمندی است که خانواده روابط عمومی ایران در کنار خود داشته و دارد. سایه ایشان بر سر همه ما مستدام.

نهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت با موضوع اصلی «روابط‌عمومی صنعت در ایران؛ تجربه‌ها و روندها» یکم مردادماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

علاقمندان به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرکت در این کنفرانس می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۳۵۶۲۱۱ تماس و یا به سایت http://prconference.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=6270

    ثبت دیدگاه