12
در تکریم استاد مهدخت بروجردی علوی

زنی از جنس ارتباط موثر به زلالی آب روان

  • کد خبر : 6262
زنی از جنس ارتباط موثر به زلالی آب روان
به مناسبت برگزاری مراسم تقدیر از تلاش‌های علمی و اجرایی دکتر مهدخت بروجردی در نهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت، دکتر بیتا شاه‌منصوری عضو هیات علمی دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در یادداشتی به بیان ابعاد مدیریتی، اجرایی، آموزشی و پژوهشی ایشان پرداخته‌اند.

به گزارش ما آنلاین، متن کامل این یادداشت به شرح زیر است؛
در جوامع مرد سالار، این یک سنت است که زنان برای بهره‌مندی از حقوق طبیعی شهروندی باید دو برابر یک مرد تلاش کنند تا در عرصه خانواده و جامعه از حقوق اولیه خود برخوردار باشند و طبق سنتی دیگر، یک شهروند موفق، شهروندی است که به میزان موفقیتی که کسب کرده است، حداقل دو برابر یک شهروند عادی تلاش کرده است. از تلفیق این دو سنت، این نتیجه حاصل می‌شود که در جوامع مردسالار و در پاره ای موارد زن ستیز، زنانی در عرصه‌های مختلف موفق محسوب می‌شوند که همواره و در طول مسیر زندگی خود، حداقل چهار برابر یک شهروند عادی تلاش کرده‌اند.

از مهدخت بروجردی علوی می‌گویم. زنی قدرتمند که سر هر پیج زندگی که با او مواجه شده‌ام، توانش در مهار محیط پیرامون را تحسین کرده ام. همسری یکدل و همراه، مادری فداکار که با عشق حمایت از فرزندانش تلاش می‌کند، مادربزرگی کاردان، استادی فرزانه که با مهری مادرانه، دانسته‌هایش را به دانشجویانش منتقل می‌کند تا سهمی بزرگ در آموزش درس زندگی به آینده سازان این مرز و بوم داشته باشد، مدیر و مدبر و…

تا این سال‌ها که زیسته ام و در میانه راه زندگی، شاهد رشد و شکوفایی بسیار زنان و مردانی بوده ام که دوست شان داشته ام و تحسین شان کرده ام؛ اما انگار که رشد تحسین برانگیز مهدخت بروجردی علوی از جنس دیگری است. زنی از جنس ارتباط موثر و به زلالی آب روان …

از سال‌های جوانی می‌شناسیمش. از همان سال‌ها که ادامه تحصیل در رشته زبان انگلیسی را رها کرد و وارد عرصه ارتباطات شد، نامش خوش درخشید. در عرصه آموزش، توانمندی‌هایش بروز یافت. هدایت و راهبری اطلاع رسانی و ساماندهی افکار عمومی در عظیم ترین ساختار آموزشی کشور نشان داد که ترکیب دانش و مهارت روابط عمومی چه میزان قادر است بر سرمایه اجتماعی سازمان بیفزاید و اصولا اثبات کرد که حرفه روابط عمومی  یک حرفه زنانه است. هرچند علیرغم شرایط و ظرفیت‌های جامعه مردسالار ایرانی و بنا بر شرایط خاص حاکم بر ساختار اداری کشور، این حرفه در حیطه مسؤلیت مردان قرار گرفته است تا با بهره گیری از دانش و تخصص کارشناسان زن بر سرمایه اجتماعی سازمان بیفزایند؛ اما دکتر بروجردی نشان داد زمانی که زنان مسئولیت هدایت و راهبری افکار عمومی را بر عهده گیرند، هم منافع سازمان و هم منافع مخاطبان تامین می‌شود. اعتمادسازی و جلب مشارکت حداکثر مخاطبان زنانه است و دکتر بروجردی در همه مراحل زندگی شخصی و حرفه ای خود نشان داد که چه میزان در این زمینه موفق عمل کرده است.

به پاس تلاش‌های بی وقفه، پیگیری، سختکوشی و زحمات خانم دکتر مهدخت بروجردی علوی نازنین در عرصه اطلاع رسانی و روابط عمومی در ابعاد مدیریتی، اجرایی، آموزشی، پژوهشی و… شایسته است که لقب افتخارآفرین مادر روابط عمومی ایران به ایشان اطلاق شود. باشد که زین پس از حضور پرشورش در این عرصه، بهره بیشتری ببریم و از دانش و تخصصش برخوردار باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=6262

    ثبت دیدگاه