18
مدیرکل روابط‌عمومی وزارت نفت:

رضایت و عدم‌رضایت اجتماعی ناشی از نوع تعامل روابط‌عمومی‌ها است

  • کد خبر : 4426
رضایت و عدم‌رضایت اجتماعی ناشی از نوع تعامل روابط‌عمومی‌ها است
مدیرکل روابط‌عمومی وزارت نفت با تاکید بر اهمیت جایگاه روابط‌عمومی در سازمان‌ها بیان کرد: روابط‌عمومی باید به تکنیک‌ها، روش‌ها، ظرایف کاری که انجام می‌دهد اشراف داشته باشد تا روایتی باورپذیر و قابل قبول از سازمانش ارائه دهد، بخش عمده‌ای از رضایت و عدم‌رضایت اجتماعی ناشی از نوع تعامل و کارکردی است که بین روابط‌عمومی، رسانه و مجموعه‌های حکمرانی برقرار می‌شود.

به گزارش ما آنلاین،به نقل از دبیرخانه دایمی ستاد برگزاری هفته روابط‌‌‌عمومی، علی فروزنده مدیرکل روابط‌عمومی وزارت نفت در نشستی با برخی از اعضای شورای سیاست‌گذاری هفته روابط‌عمومی درباره اهمیت نقش روابط‌عمومی در سازمان‌ها بیان کرد: در سازمان‌ها اتفاقات متعددی رخ می‌دهد که افراد خارج از آن تصویر مغشوشی به دست می‌آورند که گاهی غیرواقعی است. بخش مهمی از این عدم وضوح ناشی از این است که اهمیت کار روابط‌عمومی به خوبی درک نشده یا در جایگاهی که باید باشد قرار نگرفته تا بتوانند تصویر واقعی‌تری ارائه دهد.

او درباره اقداماتی که قرار است در روابط‌عمومی وزارت نفت انجام شود، توضیح داد: سه راهبرد کلی برای روابط‌عمومی در نظر گرفتیم که به زیر مجموعه‌هایی تقسیم می‌شود. در قدم اول باید تصویر نفت را در جامعه اصلاح و واقعی کنیم. تصویر کنونی واقعی نیست و متاسفانه متناسب با آن تصویر غیرواقعی، تصمیمات اشتباهی نیز گرفته می‌شود. بنابراین مهم است که ما در روابط‌عمومی‌ها بتوانیم فارغ از عملکرد ضعیف و قوی سازمان تصویر درستی ارائه دهیم. اما زمانی می‌توانیم به عنوان روابط‌عمومی به این مهم دست پیدا کنیم که در سازمانِ خود به رسمیت شناخته شویم. بنابراین مسئله اصلی برای روابط‌عمومی این است که روایت دقیق، صریح و قابل اعتماد و اتکایی ارائه دهد.

فروزنده اضافه کرد: در صنعت نفت بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار در منطقه پارس جنوبی سرمایه‌گذاری کردیم. با این حال حس می‌شود که مردم هنوز نمی‌دانند که چه کار عظیمی انجام شده و چه فرصت گران‌بهایی از جهت تولید انرژی ایجاد شده است. بنابراین به غیر از روابط‌عمومی‌ها کسی نمی‌تواند اطلاع‌رسانی دقیقی انجام دهد زیرا ما به عنوان روابط‌عمومی تمام ابزارهای لازم و ساختارهای نهادی را در اختیار داریم.

مدیرکل روابط‌عمومی وزارت نفت ادامه داد: اصلاح تصویر نفت در بین کارکنان دومین اقدام ما است. این موضوع سرنوشت‌سازی است که افرادی که درون سازمان فعالیت می‌کنند نسبت به کاری که انجام می‌دهند اعتماد به نفس و حس مثبت داشته باشند. اگر کارمندان این تفکر را نداشته باشند که کار جدی‌ای انجام می‌دهند و چه مسئولیتی به آنها سپرده شده است، ممکن است کارشان را با علاقه انجام ندهند و همین موضوع باعث تضعیف عملکرد یا اختلال شود. در این مسیر نقش روابط‌عمومی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

او سپس به آخرین راهبرد اشاره کرد و گفت: ما در نظر داریم صنعت نفت را حرفه‌‌ای اداره کنیم و نه سیاسی. به این معنی که تا جای ممکن رقابت‌پذیر، بین‌المللی و شفاف عمل کنیم. این ممکن است آرزوی سختی باشد اما با توجه به رویکردی که در دولت و در دوره جدید وزارت نفت وجود دارد، امکان محقق شدنش نزدیک است. رسیدن به این موقعیت نیازمند این است که تصویر سازمان از طریق روابط‌عمومی به بیرون به درستی اطلاع داده شود. وقتی این تصویر به درستی ارائه شود بازخوردی که ما انتظار داریم گرفته خواهد شد.

علی فروزنده در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: در نهایت باید ببینیم روابط‌عمومی چه باید بکند تا روایت صحیح و درستی از موضوعاتی که با آن مواجه است را ارائه دهد. روابط‌عمومی در هر جایی که قرار گرفته و در هر موقعیتی که هست باید به تکنیک‌ها، روش‌ها، ظرایف کاری که انجام می‌دهد اشراف داشته باشد تا روایتی باورپذیر و قابل قبول از سازمانش ارائه دهد. اینها مجموعه مواردی است که نشان می‌دهد موضوع روابط‌عمومی چقدر مهم است است و بخش عمده‌ای از رضایت و عدم‌رضایت اجتماعی ناشی از نوع تعامل و کارکردی است که بین روابط‌عمومی، رسانه و مجموعه‌های حکمرانی برقرار می‌شود.

در این نشست سیدغلامرضا کاظمی‌دینان رئیس شورای سیاستگذاری، امیرعباس تقی‌پور عضو شورای سیاست‌گذاری و بهنام تقی‌پور دبیر برگزاری هفته روابط‌عمومی نیز حضور داشتند و از اهمیت این رویداد و نامگذاری روزها و شعار محوری امسال صحبت کردند.

 

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=4426
  • نویسنده : یگانه قاسمی
  • منبع : دبیرخانه دایمی ستاد برگزاری هفته روابط‌ عمومی

ثبت دیدگاه