15

‎حقوق خبرنگاران فیلیپین از رئیس‌جمهور بیشتر است!

  • کد خبر : 3228
‎حقوق خبرنگاران فیلیپین از رئیس‌جمهور بیشتر است!
‎طبق آمارهای موجود در فیلیپین ۵۰۰ شرکت رسانه‌ای، ۵۶مجله، ۴۰۰ شبکه رادیویی AM و ۸۴۶ شبکه رادیویی FM به همراه هزار و۱۳۷کانال تلویزیونی برای جمیعت ۱۰۰میلیون نفری این کشور که در هفت هزار و ۱۰۰جزیره تقسیم شده‌اند وجود دارد.

به گزارش ما آنلاین، در فیلیپین بیشتر رسانه‌ها، یعنی در حدود ۹۸درصد، خصوصی هستند. البته، رسانه‌های دولتی هم وجود دارد که تعدادشان کم است.
🔸‎یک خبرگزاری رسمی در فیلیپین به صورت رسمی مشغول فعالیت است و مابقی، شرکت‌های خصوصی هستند که به دلیل آزادی بیان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند.
🔸‎نظارت بر رسانه‌ها بستگی به نوع رسانه دارد. برای نظارت بر رادیو کمیته ملی و برای سینما و تلویزیون سازمانی جداگانه وجود دارد که مسئول نظارت بر آن‌هاست. روزنامه‌ها هم سازمانی ویژه مانند اتحادیه دارند که مختص آن‌هاست و روزنامه‌ها همه عضو این اتحادیه هستند که به صورت غیردولتی فعالیت دارد. همچنین، دفتر ریاست‌جمهوری بر رسانه‌های دولتی فیلیپین نظارت دارد.
🔸‎خبرنگاران ابتدا در این رشته شروع به تحصیل می‌کنند. رشته و دوره‌های رسانه برای مطبوعات و خبرنگاری وجود دارد و پس از فارغ‌التحصیلی افراد به دنبال کار می‌روند؛ یعنی برای شروع به کار چهار سال درس می‌خوانند. در ابتدای کار هم حقوق پایینی دریافت می‌کنند، اما پس از آن حقوق‌شان بیشتر می‌شود و شاید از رئیس‌جمهوری هم بیشتر درآمد داشته باشند. چرا که برخی از خبرنگاران و به ویژه گزارشگرهای تلویزیونی مورد علاقه مردم هستند.
🔸‎میانگین حقوق یک خبرنگار هزار دلار برای روزنامه‌نگارهایی است که فقط برای یک روزنامه می‌نویسند. اگر در چند روزنامه کار کنند یا خبرنگار تلویزیون باشند، درآمد بیشتری دارند.


آمار کاربران اینترنتی در فیلیپین

 

آمار کاربران موبایل در فیلیپین

 

‎آمار استفاده از شبکه‌های اجتماعی در فیلیپین

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=3228

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.