11

حاکمیت لیبرالیسم فرهنگی را رد می کنم

  • کد خبر : 2574
حاکمیت لیبرالیسم فرهنگی را رد می کنم
بیش از ۱۰ ماه است که او عهده‌دار مسؤولیت یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین وزارتخانه‌های کشور شده است. زمانی این حساسیت بیشتر می‌شود که دولت دهم اولویت خود را فرهنگی دانسته و اتفاقاً خیلی وقت‌ها از همین زاویه مورد انتقاد قرار گرفته و می‌گیرد. ظهر پنج‌شنبه یکی از روزهای گرم تیرماه برای مصاحبه با دکتر حسینی به ساختمان بهارستان رفتیم.

 

به گزارش ما آنلاین، پرسش‌ها متنوع و فراوان و آقای وزیر صبور. به همه پرسش‌ها پاسخ داد؛ در کمال آرامش و بدون رودربایستی! مطبوعات و عملکرد هیأت نظارت بر مطبوعات، ماهواره و سیاست‌های کشورمان در خصوص توسعه روزافزون شبکه‌های فارسی‌زبان، وضعیت انجمن‌های صنفی از جمله انجمن صنفی مطبوعات، سینما و نحوه مشارکت اهالی سینما در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها، کتاب و امکان تجدید نظر مجدد در صدور مجوز انتشار کتاب‌های بلاتکلیف، تئاتر و برنامه‌های ارشاد برای توسعه آن، موسیقی و حساسیت‌های مربوطه، نحوه انتصاب معاونان وزیر و رد این شائبه که معاونان وزیر به انتخاب رئیس‌جمهور معرفی می‌شوند، توسعه فعالیت‌های قرآنی و… از جمله مواردی بود که دکتر حسینی به سؤالات پیرامون آنها پاسخ داد.

حسینی با اشاره به فضای فرهنگی موجود در کشور، ضمن تشریح سیاست‌های این وزارتخانه در حوزه‌های هنری و فرهنگی، هرگونه توجه دولت و وزارت ارشاد به لیبرالیسم فرهنگی را نیز رد کرد. او همچنین با انتقاد از ریاست ۳۰ ساله دکتر جاسبی بر دانشگاه آزاد اسلامی، از مخالفت جدی خود در قبال ارائه پیشنهاد یکی از اعضای دولت مبنی بر پذیرش مسؤولیت این دانشگاه توسط وی خبر داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان مصاحبه و وقتی که گفتیم «آقای وزیر! می‌خواهیم خواهش کنیم در کنار تابلوهای عکس آقایان وزرای گذشته بایستید تا از شما عکسی بگیریم»؛ به چند سؤال سرپایی پاسخ‌هایی داد که نسبت بین او و برخی از سیاستمداران را مشخص می‌کند. آقای وزیر این را هم اضافه کرد که برای نخستین بار از زمان وزارتش با یک نشریه گفت‌وگوی اختصاصی کرده است؛ آنهم گفت‌وگویی سه ساعت و نیم که شاید تکرارش نکند.

اما در این شماره و در کنار مصاحبه مهم با حسینی٬ مطالب تحلیلی٬آموزشی و تاریخی نیز منتشر شده است که در نوع خود جذاب و پرمحتواست. در روی جلد این شماره از ماهنامه٬ عناوین ذیر دیده می شود:

گفت‌وگوی اختصاصی مدیریت ارتباطات با مدیر هماهنگی گروه رسانه ای موبی، مالک شبکه فارسی‌وان:

حاضریم سریال‌های ضد ارزشی خود را حذف کنیم!

گفت‌وگو با محمد علی کاتوزیان، استاد دانشگاه آکسفورد در مورد نقش رسانه‌ها در مشروطه:

لجام‌گسیختگی مطبوعات در ایران از مشروطه آغاز شد

نشستی با خانواده سردار ملی و نوادگان ستارخان:

می خواهم هفت دولت زیر پرچم ایران باشد

گفت‌وگو با محمد نهاوندیان در مورد نقش تجارت در روابط دیپلماسی:

فاکتور سیاسی بر اقتصاد ایران سنگینی می‌کند

زمینه‌های انتقال تجارب مدیریتی در گفت‌وگو با دکتر مهدی کرباسیان:

چرخ را نباید دوباره ساخت

در سایر صفحات مدیریت ارتباطات نیز این مطالب به چشم می خورد:

پنجره جدید به‌روی اندیشه‌ها به قلم علی جهانی٬ رسانه‌های بیگانه: قرائتی با تحلیل گفتمانی اسلام‌هراسی؛ مقدمه‌ای برای ایران هراسی به قلم دکتر حسن بشیر٬ مدیر تلویزیون تمدن افغانستان در گفت‌وگو با مدیریت ارتباطات از سیاست‌های فارسی‌وان می‌گوید:فارسی‌وان با تبلیغات مذهبی به دنبال عوام‌فریبی است٬ واکاوی نقش رسانه‌های مشروطیت با دکتر علی قیصری، استاد تاریخ دانشگاه سن دیگو:اسلامبول، بمبئی و قفقاز، مسیرهای ورود مطبوعات فارسی‌زبان به ایران٬ بررسی نقش روزنامه‌های ایرانی خارج از کشور در رخداد انقلاب مشروطه:بیداری ایرانیان در آن سوی مرزهای جغرافیایی٬ صادق زیبا کلام از منبر در شکل‌گیری نهضت مشروطه می‌گوید:منبر، رسانه جمعی نهضت مشروطه بود٬ آتش ارتباط‌گران سنتی بر خرمن قجرها به روایت کسروی به قلم سید مرتضی ابطحی٬ گفت‌وگو با محمد مهدی فرقانی درباره نقش رسانه‌ای بازار در جنبش مشروطه:بازار محل تبادل آگاهی بود٬نگاهی به کارکرد تلگراف در روزگار مشروطه:چشم و گوش قانون‌خواهان٬ شعر در استخدام جنبش مشروطه در گفت‌وگو با احمد ابوحمزه:شعر، رسانه‌ توده مردم بود٬ جستاری در مفاهیم ارتباطی متجلی در جنبش مشروطه:هم‌آغوشی موفق سنت و مدرنیته٬ قرائت‌خانه‌ها، یاریگر فرهنگ مکتوب در مشروطه به قلم گل‌گندم آق‌اولی٬ ارتباطات و تولد ملل نوشته‌ی سالار سیف‌الدینی٬ شایعه شناسی ٬ زبان بدن سیاستمداران ژست‌هایی غیرکلامی و چشم؛ آینه تفکرات ذهنی به قلم محسن بیات٬ معرفی هفته‌نامه تایم٬نگاهی به حضور سیاستمداران در رسانه‌ها؛مرغ عروسی و عزا ٬ چرا سیاستمداران روزنامه‌نگار می‌شوند؟به قلم نرگس رضایی٬ سیاست، روزنامه‌نگاری و امنیت شغلی به قلم وحید حاجی‌خانی٬ نسبت روزنامه‌نگار با سیاست چیست؟ تالار آینه‌هابه قلم مریم کیانی٬ گفت‌وگو با مهدی فضائلی: ضعف‌ رسانه ملی در تکنیک‌هاست٬ گفت‌وگو با قاضی‌زاده درباره تأثیر سیاست بر روزنامه‌نگاری٬جوانمرگی حرفه‌ای در رسانه٬ نقش تجار در گسترش ارتباطات سیاسی بین‌الملل؛ سفیران تجاری٬ تجارت یا دیپلماسی، کدام‌یک مؤثرترند؟به قلم پدرام سلطانی رئیس کمیسیون سازمان جهانی تجارت و سازمان‌های بین‌المللی اتاق ایران٬ لزوم استفاده از اهرم اقتصاد در روابط سیاسی به قلم حمید حسینی رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی٬ بررسی نقش تجار در روابط دیپلماتیک میان کشورهاسیاست اقتصادزده به قلم محمد عدلی٬ عسگراولادی:اتاق بازرگانی قدرت حل مشکلات اخیر تحریم را ندارد٬ در گفت‌وگو با عضو هیأت رئیسه اتاق ایران مطرح شد:دستگاه سیاسی دنباله‌روی دستگاه تجارت٬ در گفت‌وگو با مدیر روابط تجاری اتاق ایران:فعالیت اقتصادی زمینه‌ساز ارتباطات مدام سیاسی است٬ گفت‌وگو با هادی خانیکی، استاد ارتباطات :مذاکره در سیاست هنوز معنی سازش دارد٬ پشت کدام میز نشسته‌اید؟ به قلم محسن امینی استاد دانشگاه علامه طباطبایی٬ گفت‌وگو با دکتر رحیم محترم، استاد بازاریابی دانشگاه تهران در خصوص مذاکره تجاری: حرفه‌ای‌ها مذاکره را نمی‌بازند٬ پنج راه برای بردن چانه‌زنی٬ چگونه یک مذاکره‌کننده حرفه‌ای شویم: رمز مذاکرات برد – برد٬ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:آرایش مذاکره را به هم ریختم٬ پیش فرض‌ها حرف اول مذاکره را می‌زنند به قلم لی‌لی اسلامی٬ فوتبال، ابزار شبیه‌سازی آینده به قلم اویس طوفانی اصل.

گزارش‌تصویری‌گفتگو ‌با‌ سید محمد حسینی

گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند این ماهنامه از کیوسک های مطبوعاتی خریداری کرده و یا با مراجعه به سایت این ماهنامه به آدرس ماهنامه مدیریت ارتباطات و تکمیل فرم اشتراک،آن را دریافت کنند.

 

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=2574
  • منبع : ماهنامه مدیریت ارتباطات

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.