12
گفت‌وگو با علی‌اکبر قاضی‌زاده

بلد نیستیم اطلاعات را درست به مردم منتقل کنیم

  • کد خبر : 3129
بلد نیستیم اطلاعات را درست به مردم منتقل کنیم
زبان مخاطب یا گفتمان با مردم را بلد نیستیم. البته این را نمی‌توان تنها بر گردن روزنامه‌نگار انداخت. مخاطب معطل ما نمی‌شود و به دنبال راهکاری برای پر کردن خلاها و کمبودها می‌رود و معمولا آن‌هایی که این گفتمان را بهتر بلد هستند، بازی را می‌برند.

به گزارش ما آنلاین،  نکته‌ای که در این میان موجب تاسف است، این است که افرادی که این خدمت را خارج کشور به مخاطب می‌دهند، حسن نیت روزنامه‌نگار داخلی را ندارند. سال‌هاست فریاد می‌کنم شما اجازه دهید این فضای ارتباطی بهبود پیدا کند تا بتوانیم #رسانه‌های دیگر را بگیریم و هر کسی نتواند علیه ما دسیسه بچیند و مشکل‌آفرینی کند. آن رسانه‌ها نازل‌ترین سریال‌ها و دروغ‌ترین اخبار را به راحتی به مردم می‌گویند و دلیلش این است که ما بلد نیستیم همان اطلاعات را به نفع خود، درست به مردم منتقل کنیم.

١٩٠ سال از عمر رسانه‌ها در کشور ما می‌گذرد. هر گاه ما به مردم نزدیک شدیم، مردم ١٠ برابر نزدیک ما شده‌اند. در انقلاب سال ١٣۵٧، تیراژ دو روزنامه میلیونی بود چون مردم آنچه را که می‌خواستند در روزنامه‌ها می‌دیدند. هر جا روزنامه‌نگاران این فرصت، توان و شعور حرفه‌ای را پیدا کردند که به مردم نزدیک شوند و حرف دل مردم را به دل #روزنامه‌ها آورند، پر مخاطب شدند. بین زبان گفتاری و ارتباطی ما روزنامه‌نگاران با مخاطبان فاصله افتاده است و تا وقتی روی این زبان مشترک کار نکنیم، این فاصله کم نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=3129
  • منبع : ماهنامه مدیریت ارتباطات، شماره 69

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.