20

روابط‌عمومی عصر اطلاعات

  • کد خبر : 6113
روابط‌عمومی عصر اطلاعات
ما در پایان‌ قرن‌ ارتباطات‌ و آغاز عصر اطلاعات‌ قرار گرفته‌ایم‌ و شبکه‌های‌ اطلاع‌رسان‌ هر روز بر افکارعمومی‌ تأثیرات‌ پی‌درپی‌ و بی‌امان‌ می‌گذارند. اطلاعات‌ به‌ صورت‌ روزافزون‌ در سراسر جهان‌ گسترش‌ یافته‌ است‌ و اهمیت‌ و ضرورت‌ اطلاعات‌، بیشتر احساس‌ می‌شود. پس‌ باید بفهمیم‌ در برقراری‌ ارتباط بدون ‌اطلاعات‌، انسان‌ کوری‌ بیش‌ نیستیم‌. وقتی‌ که‌ اطلاعات‌ ناقص‌ باشد، ارتباط ناقص‌ است‌.

به گزارش ما آنلاین، حسن عمیدی، رئیس روابط‌عمومی شرکت ملی پست در یادداشتی با عنوان «روابط‌عمومی عصر اطلاعات» به لزوم بهره‌مندی از اطلاعات در دنیای مدرن امروز پرداخته است که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید:

ضرورت‌ بهره‌ مندی‌ جامعه‌ از اطلاعات‌ در دنیای‌ امروز، ما را وا می‌دارد تا روابط عمومی‌ نوین‌ را یک‌ روابط عمومی‌ اطلاع‌مدار بدانیم‌. آنچه‌ تا چندی پیش از روابط عمومی‌ در ایران انجام شده، نمایش‌ روابط عمومی‌ ابتدایی‌ یا مسایل‌ ابتدایی‌ روابط عمومی‌ بوده‌ است‌، اما در دنیایی‌ که‌ همه‌ چیز آن‌ به‌ سرعت‌ کهنه‌ می‌شود و با اطلاعات‌ تازه‌تر، همه‌ چیز هر لحظه‌ نو می‌شود، روابط عمومی‌ باید از عملکرد و شکل‌ اولیه‌ و سنتی‌ خارج‌ و ضرورت‌های‌ زمانه‌ای‌ را که‌ در آن‌ زندگی‌ می‌کند، درک‌ کند.
روابط عمومی‌ در عصر اطلاعات‌ موظف‌ به‌ همگونی‌ و همسانی‌ با فرآیند اطلاعات‌ در جهت‌ نو شدن‌ است‌.
میتوان گفت روابط عمومی نهادی است که به جوامع نوین تعلق دارد و در روند پیدایش و رشد سازمان‌های نوین برای تسهیل ارتباط میان سازمانها با محیط درونی و بیرونی، مخاطبان، گروه‌های تأثیرگذار و تأثیرپذیر از سازمان‌، افکار عمومی، رسانه‌ها و سازمان‌های دیگر ایجاد شده است.
باید بدانیم مخاطبان امروزی، خود به دنبال اطلاعات رفته و منتظر دریافت اطلاعات از دیگران نیستند، بنابراین روابط عمومی‌ها باید بتوانند با استفاده از شیوه‌های نوین، اطلاعات لازم مخاطب را در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار وی قرار دهند.
همگام بودن مجموعه روابط عمومی یک سازمان با ابزارهای جدید ارتباطی و رسانه ای، این مهم را لازم می‌نماید که خود و سازمانشان را در برابر تحولات تجهیز کرده و گوی سبقت را از رقبا برباید.
امروز پرداختن به فاکتورهای اصلی و جذب وتربیت نیروی متخصص و مجهز به دانش روز از جمله لوازم رسیدن به یک روابط عمومی الکترونیک مطلوب و ایده آل است که ما را به سمت موفقیت سوق دهد.
در اینجا باید به نقش پررنگ تر مدیران رده های بالا اشاره کنیم که با اتخاذ تصمیمات مناسب فضا را برای تحقق یک روابط عمومی الکترونیک و مدرن آماده سازند.
ایجاد نگرش سازمانی صحیح در میان واحدهای دیگر و جلب توجه آنها به لزوم تشکیل روابط عمومی الکترونیک ،تامین منابع مالی کافی برای شروع کار از جمله اقدامات با اهمیتی هستند که مدیران بالای سازمان با انجام آنها زمینه را برای تحقق روابط عمومی الکترونیک مهیا می نمایند.
آنچه واضح است آینده روابط عمومی، از آن روابط عمومی‌های آنلاین ، به روز و همگام با تکنولوژی‌های نوین است و روابط عمومی سنتی در این عرصه راه به جایی نخواهد برد.

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=6113

    ثبت دیدگاه