18

حرفه‌ای‌ترین سایت اینترنتی در میان وب‌سایت‌های مراجع

  • کد خبر : 2427
حرفه‌ای‌ترین سایت اینترنتی در میان وب‌سایت‌های مراجع
ماهنامه مدیریت ارتباطات وب‌سایت اطلاع‌رسانی آیت‌الله‌خامنه‌ای، مقام معظم رهبری را به عنوان حرفه‌ای‌ترین سایت اینترنتی در میان وب‌سایت‌های مراجع و علمای دینی معرفی کرد.

به گزارش ما آنلاین، ماهنامه مدیریت ارتباطات به مناسبت اول تیرماه، روز اطلاع‌رسانی دینی در گزارشی به ارزیابی وب‌سایت‌های مراجع و فضلای دینی پرداخته و آورده است: «حرفه‌ای‌ترین سایت مراجع، پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری است. علاوه بر بخش‌هایی چون زندگی‌نامه، استفتائات، پیام‌ها و اخبار که در معمول سایت‌های مراجع به چشم می‌خورد، بخش‌هایی چون پادکست، نماهنگ، پوستر، حاشیه دیدارها و پرونده به صورت منحصر به فرد در سایت ایشان وجود دارد. گرافیک حرفه‌ای سایت، از دیگر مسائلی است که جلب توجه می‌کند.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: « اطلاع‌رسانی خبری در سایت مراجع چندی است پر رنگ‌تر از گذشته شده است. از این منظر سایت یک مرجع، بنگاه خبری وی است که اخبار را بدون واسطه در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. بخش‌هایی چون «دیدارها، پیام‌ها، نامه‌ها، مصاحبه‌ها، دیدگاه‌ها و در کلام دیگران» از بخش‌هایی است که به نوعی در اطلاع‌رسانی خبری کارآمد به نظر می‌رسد. در کنار اخبار، عکس‌های خبری و پرتره، فیلم و صوت نیز در بیشتر سایت‌های مراجع ارائه شده است. استفاده از پیامک برای خبررسانی یا پاسخگویی به سؤالات شرعی نیز چندی است مرسوم شده است.»

در ادامه این گزارش سایت دیگر مراجع نیز بررسی شده است: «در سایت آیت‌الله مکارم شیرازی مقلدین آیت‌الله می‌توانند وجوهات خود را تحت عناوین «تبرعات و امور خیریه، رد مظالم و صدقه، کفارات، نماز و روزه استیجاری، خمس، محاسبه خمس و محاسبه زکات» به صورت آنلاین پرداخت کنند. بخشی از سایت مراجع به ارائه بیوگرافی مرجع پرداخته‌اند. ساختارشکنانه‌ترین زندگی‌نامه ارائه شده در سایت مراجع، مربوط به آیت‌الله وحید خراسانی است: «جز قصور و تقصیر چیزی ندارم». در کنار منظر فقهی، گهگاه مسائل دیگری که از نگاه یک مرجع مهم و برجسته بوده است، در سایت او نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. توصیه‌های اخلاقی، عرفانی، حدیث‌های آموزنده و یا تفسیر قرآن از جمله این مسائل به شمار می‌رود. سایت آیت‌الله صافی گلپایگانی بخش‌هایی با عنوان مباحث معرفتی و «بر بال دعا» دارد. آیت‌الله وحید خراسانی دروس تفسیر خود را در فرمت‌های مختلف تصویری و صوتی روی اینترنت می‌گذارد. آیت‌الله سبحانی در وب‌سایت خود علاوه بر فقه و اصول به تاریخ، رجال و عقاید نیز پرداخته است. آیت‌الله جوادی آملی هم به تفسیر اهمیت دو چندان داده است. آیت‌الله مظاهری هم دروس اخلاق خود را در سایت مورد توجه بیشتر قرار داده است. حضرات آیات میرزا جواد آقا تبریزی، فاضل لنکرانی و بهجت اگر چه از دنیا رفتند، اما سایت اطلاع‌رسانی‌شان هنوز در دسترس است.»

گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند این ماهنامه از کیوسک های مطبوعاتی خریداری کرده و یا با مراجعه به سایت این ماهنامه به آدرس www.cmmagazine.ir   و تکمیل فرم اشتراک،آن را دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=2427

    ثبت دیدگاه