28
مرحوم دكتر علی اسدی:

جای خالی آینده نگری در عرصه علم و فرهنگ و حکمت

  • کد خبر : 2419
جای خالی آینده نگری در عرصه علم و فرهنگ و حکمت
مرحوم دکتر علی اسدی. دکتر شهیندخت خوارزمی ، نایب رییس انجمن ایرانی جامعه اطلاعاتی در مورد وی می گوید:دکتر اسدی از معدود کسانی است که اندیشه آینده‌نگری را در ایران اشاعه داده است.

به گزارش ما آنلاین، ایشان با ترجمه و تألیف کتاب‌های بسیاری از جمله کتاب «در آستانه قرن ۲۱» و مجموعه بسیار با ارزش کتاب‌های ادگار مورن که به حق هیچ کس بهتر از ایشان نمی‌توانست این مجموعه را ترجمه کند، خدمت بزرگی انجام داده است. از آن مهم‌تر ایشان مسؤل پروژه عظیم آینده‌نگری در ایران بودند که این پروژه در پژوهشکده علوم ارتباطی و توسعه با همکاری دکتر مجید تهرانیان و گروه وسیعی از پژوهشگران صاحب‌نام پیش از انقلاب اجرا شد. این پروژه اولین پروژه آینده‌پژوهی در ایران به شمار می‌آید. در واقع روش دلفی در ایران با این پروژه معرفی شد. من دکتر اسدی را پدر آینده‌نگری ایران می‌دانم. متأسفانه قدر خدمات ایشان در حدی که شایسته است شناخته نشده. انسان بزرگ و حکیم فرزانه‌ای بود که پس از ۱۹ سال از مرگش، همچنان جای خالیش در عرصه علم و فرهنگ و حکمت در ایران خالی است.

اساتید، دانشجویان و جامعه دانشگاهی، مدیران ارشد، میانی، فنی و سرپرستان سازمان ها و مؤسسات خصوصی، دولتی، عمومی و تعاونی و فعالان حوزه مدیریت و ارتباطات از جمله مخاطبان این ماهنامه هستند.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=2419
  • منبع : ماهنامه مدیریت ارتباطات

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه