15
در نهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت بررسی خواهد شد:

الگوی مسئولیت اجتماعی سازمانی در روابط عمومی حرفه‌ای

  • کد خبر : 6198
الگوی مسئولیت اجتماعی سازمانی در روابط عمومی حرفه‌ای
دکتر علیرضا عبداللهی‌نژاد، دانشیار گروه آموزشی روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی و یوسف سامانی‌پور، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد علوم ارتباطات، دانشگاه علامه طباطبایی در «نهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت» به ارائه مقاله‌ای با عنوان «الگوی مسئولیت اجتماعی سازمانی در روابط عمومی حرفه‌ای» خواهند پرداخت.

به گزارش ما آنلاین، در خلاصه‌ای از این مقاله آمده:
در سال‌های اخیر، مقوله مسئولیت اجتماعی سازمانی در اولویت و دستور کار روابط عمومی‌های حرفه‌ای قرار گرفته و تلاش شده تا از این رهگذر جهت کمک به توسعه پایدار، حفظ محیط زیست، ارتقای ارزش‌های والای بشری، حقوق بشر و… به کار گرفته شود. مسئولیت اجتماعی سازمانی در واقع یک مدل کسب‌و‌کار خودتنظیمی است که به سازمان کمک می‌کند تا از نظر اجتماعی نسبت به ذی‌نفعان، عموم و جامعه گسترده‌تر پاسخگو باشد.
در این بین، با توجه به نوپدید بودن مسئله مسئولیت اجتماعی سازمانی در مدیریت و فعالیت حرفه‌ای روابط عمومی‌ها در ایران؛ در سطوح نظری و کاربردی، این پژوهش در نظر دارد با روش تحقیق کیفی و با استفاده از روش مصاحبه کیفی (عمقی) از طریق مراجعه به آرا و نظرات استادان دانشگاه، صاحب‌نظران و مدیران مرتبط، الگوی مسئولیت اجتماعی در نهاد روابط ‌عمومی در ایران را ترسیم و ارائه کند.
نتایج پژوهش بیانگر آن است که اجرای مسئولیت اجتماعی سازمانی در حوزه روابط ‌عمومی با توجه‌ به شرایط زمینه‌ای، علّی و مداخله‌گر، با تدوین استراتژی‌های تأمین اعتبار، هم‌فهمی با مخاطب، پایداری برنامه‌ها، اقناع مدیران برای اجرای مسئولیت اجتماعی، تخصصی‌شدن مسئولیت اجتماعی و برجسته‌سازی فعالیت‌های مرتبط با مسئولیت اجتماعی در افکار عمومی، پیامدها و نتایجی همچون «افزایش سرمایه نهادی»، «منفعت دوسویه و متقابل برای سازمان و مخاطب»، «توسعه و تعالی سازمانی در تولید»، «ایجاد اشتغال» و «حفاظت و صیانت از محیط‌زیست» را به همراه خواهد داشت.
نهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت با موضوع اصلی «روابط‌عمومی صنعت در ایران؛ تجربه‌ها و روندها» یکم مردادماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.
علاقمندان به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرکت در این کنفرانس می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۳۵۶۲۱۱ تماس و یا به سایت http://prconference.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=6198
  • منبع : نهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت

ثبت دیدگاه