14
از پذیرش تفاوت‌ها تا ماجرای قلک مهربان

ماهنامه قلک ۹۵ ویژه خرداد منتشر شد

  • کد خبر : 5718
ماهنامه قلک ۹۵ ویژه خرداد منتشر شد
شماره 95ماهنامه «قلک» ویژه خرداد،کودکان همراه با شعر، داستان و بازی یاد می‌گیرند چطور اعتماد به نفس کافی داشته باشند، با پس‌انداز کردن به نیازمندان کمک کنند و چطور با وجود تفاوت‌ها و محدودیت‌های جسمی و ظاهری در کنار دوستانشان فعالیت کنند.

به گزارش ما آنلاین، به نقل از روابط‌عمومی ماهنامه قلک، در چند شماره اخیر این نشریه به طور ویژه به موضوع پذیرش تفاوت‌ها پرداخته و تلاش شده تا با بیان این مطالب و درونی کردن این موضوع از کودکی، باعث ارتقا سطح زندگی اجتماعی افراد جامعه در کنار یکدیگر شود. بر این اساس در این شماره نیز الهه ایرانفرد با داستان «سارا، مثل من و شما» همراه با بیانی لطیف و کودکانه به موضوع پذیرش معلولیت‌های جسمانی پرداخته است. در این داستان که تصویرگری آن را نازنین ارزه‌گر برعهده داشته،  آن بچه‌ها متوجه می‌شوند که می‌توان با وجود محدودیت‌های حرکتی مانند دیگران یک زندگی معمولی داشته باشند.

داستان «من بلد نیستم» نوشته لاله جعفری و تصویرگری یاسمن ثروتیان از دیگر بخش‌های این ماهنامه است. لاله جعفری از نویسندگان شناخته شده و مطرح کودک و نوجوان در قصه چهارم از سری داستان‌های «قورومبی»، در این شماره به موضوع اعتماد به نفس و اتکا به توانایی‌های فردی پرداخته است.

بچه‌ها در هر شماره و در بخش اخبار «قِل قُلَکی»، نوشته زهرا جلایی‌فر و تصویرگری میثم موسوی از اخبار روز مطلع می‌شوند و با بیانی طنز نکات مهمی می‌آموزند. در این شماره در بخش اخبار با عنوان «عروسی ته‌دیگی!»، بچه‌ها از ماجرای عروس و دومادی که سوار بر یک دیگ به عروسی می‌روند، تلویزیونی که مزه غذاها را نشان می‌دهد، اردکی که صدای انسان را تقلید می‌کند و خانه‌ای که می‌چرخد، با خبر می‌شوند.

در نود و پنجمین شماره این نشریه که به آموزش مفاهیم اجتماعی، اقتصادی و سبک زندگی به کودکان سه تا هفت سال می‌پردازد، در بخش «بچه‌های دنیا»، با آداب و رسوم، فرهنگ، اقتصاد، کشاورزی و عادات غذایی کشور اوکراین آشنا می‌شوند.

طراحی جلد ماهنامه قلک که توسط المیرا اسکندری انجام شده است، به دلیل روز محیط‌زیست در خردادماه، به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

از دیگر مطالبی که در قلک ۹۵ می‌خوانیم: شعر «خدا جونم اجازه» سروده زهرا موسوی و تصویرگری سحر کریمیان‌شیرازی، داستان «قلک مهربان» نوشته مریم شجاعی‌پور و تصویرگری آناهیتا لیمویی، داستان «این چه کاریه؟» نوشته نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی.

شماره خرداد نشریه «قلک» با مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی، مدیریت داخلی الهام تقی‌پور، طراحی جلد المیرا اسکندری، گرافیک و صفحه‌آرایی نگار آشتیانی‌عراقی و روابط‌عمومی یگانه قاسمی، در ۲۸صفحه در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. کارشناسی داستان‌ها را زهرا شاهی و کارشناسی شعر این ماهنامه را زهرا موسوی برعهده دارند. مجری طرح نیز موسسه فرهنگی‌هنری آینده‌پژوهان مدیریت ارتباطات بوده است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت سفارش و دریافت اشتراک سالانه یا شش‌ماهه «قلک» با دفتر ماهنامه به شماره ۰۲۱۸۸۳۵۶۴۳۶ تماس بگیرند. علاوه‌ بر آن امکان دریافت و تهیه  نسخه الکترونیک تمام شماره‌های این نشریه بر روی پلتفرم‌های‌ کتابخوان و نسخه فیزیکی آن از طریق دیجی‌کالا وجود دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=5718
  • منبع : ماهنامه قلک

برچسب ها

ثبت دیدگاه