16

آداب تودیع و معارفه در ماهنامه مدیریت ارتباطات

  • کد خبر : 2399
آداب تودیع و معارفه در ماهنامه مدیریت ارتباطات
سخنرانی این فرد را مقابلش می گذارد، چمدانش را جابه جا می کند، صورت حساب را می گیرد و قرارداد ملاقاتها را تنظیم میکند. من از ایشان پرسیدم چرا این فرد همراه شما ثابت است؟ گفت: «تو بگو چرا آدم های همراه تو متغیرند؟» گفتم: «خارج آمدن در کشور ما نوعی امتیاز، تنوع و یادگیری است و ما این را به صورت دائمی به یک نفر نمی دهیم و بین مدیرانی که با آنها کار می کنیم، توزیع می کنیم.» او گفت: «این فرد قرار است که چهار سال دیگر جانشین من شود. خود من هم اولین باری که وارد این حوزه شدم، مأموریت داشتم که چمدان فردی را که به کنفرانس می‌رود، آماده کنم و به فرودگاه تحویل دهم...»

به گزارش ما آنلاین، پاراگراف بالا بخشی از گفت وگوی ماهنامه مدیریت ارتباطات با دکترمحمد عباس زادگان استاد دانشگاه و مدیر نمونه ملی کشور است که تحت عنوان آداب مراسم تودیع و معارفه انجام شده است . وی در این گفت و گوی خواندنی با ذکر تجارب خود، از نحوه برگزاری مراسم تودیع و معارفه و محتوای آن در سازمان ها انتقاد کرده و در پاسخ به پرسش خبرنگار که سئوال کرده :به نظر شما نقد یک مدیر در جلسه تودیع کار صحیحی است؟ پاسخ داده : به هیچ وجه چنین چیزی امکان پذیر نیست. نقد تابع کاری تحلیلی است و در یک جلسه نمی تواند انجام بگیرد . نقد همراه با پیشنهاد و به منظور بهبود و نه کوبیدن و یا شخصیت فردی را منکوب کردن است. چون اگر این اتفاق بیفتد، یک حادثه نامناسب پیش می آید و آن این است که اعتماد کارکنان نسبت به مدیران هر روز کاهش پیدا می کند. چون همه می فهمند که نفر بعدی هم در معرض نقدی هست و بنابراین اعتمادشان را به فردی که به عنوان فرمانده و یا مدیر انتخاب شود، از دست می دهند.

در این گفت و گو عباس زادگان به ضرورت توجه به الگوی «جانشینی مؤثر» که در کشورهای پیشرفته و به هنگام تغییر مدیران مورد توجه قرار می گیرد اشاره کرده است.

اساتید، دانشجویان و جامعه دانشگاهی، مدیران ارشد، میانی، فنی و سرپرستان سازمان ها و مؤسسات خصوصی، دولتی، عمومی و تعاونی و فعالان حوزه مدیریت و ارتباطات از جمله مخاطبان این ماهنامه هستند

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=2399
  • منبع : ماهنامه مدیریت ارتباطات

ثبت دیدگاه