15

معضل استفاده از اینترنت در محل کار

  • کد خبر : 2402
معضل استفاده از اینترنت در محل کار
مصطفی قوانلوقاجار روزنامه نگار کارشناس ICT گزارشی با موضوع معضل استفاده از اینترنت در محل کار در ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر کرده و آورده است: گزارش وزارت کشور آمریکا نشان می‌دهد کارمندان این وزارتخانه از کامپیوترهای محل کارشان برای دیدن سایت‌های غیرمجاز استفاده کرده‌اند.

به گزارش ما آنلاین، وی در بخش دیگری از گزارش خود به بررسی وضعیت استفاده از اینترنت توسط کارمندان تایوانی پرداخته و یادآور شده :در تایوان انجام بازی اینترنتی در ادارات دولتی ممنوع شده است.این بیانیه پس از دریافت گزارش‌هایی صورت گرفت که بر اساس آنها کارمندان دولت به جای کار به انجام بازی در بازی«هپی فارم» سایت شبکه اجتماعی فیس بوک مشغولند. حدود ۸۰ درصد از ۳٫۷ میلیون عضو این بازی را کاربران اینترنتی تایوانی تشکیل می‌دهند.

قاجار بخش اعظم گزارش خود را به بررسی این موضوع در سازمان های ایرانی اختصاص داده و در قسمتی از آن تأکید کرده : در ایران نیز بسیاری از شرکت‌های خصوصی و دولتی با چنین مشکلاتی مواجه هستند. البته شرکت‌های دولتی و سازمان‌های بزرگ کم‌تر با این مسأله مواجه هستند. بسیاری از سازمان‌های دولتی به علت اینکه هنوز استفاده از اینترنت برای سامان دادن کارهای اداری رواج پیدا نکرده و یا اینترنت هنوز وارد سیستم اداری نشده با چنین مشکلی مواجه نیستند. برخی از سازمان‌ها نیز شبکه‌های داخلی خود را دارند. به طور مثال در سازمان تأمین اجتماعی کارمندان از نرم‌افزار بیمه استفاده می‌کنند ولی به طور عملی به اینترنت دسترسی ندارند. اما در برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها چاره‌ای جز استفاده از اینترنت نیست. چرا که بسیاری از کارها از این طریق انجام می‌شود. به طور مثال شرکت‌های خدمات مسافرتی و آژانس‌هایی برای رزرو هتل و هواپیما از اینترنت استفاده می‌کنند و در نتیجه کارمندان آنها نیز از اینترنت به طور معمول استفاده می‌کنند.

گزارش کامل قاجار در صفحات فناوری ماهنامه مدیریت ارتباطات درج شده است. اساتید، دانشجویان و جامعه دانشگاهی، مدیران ارشد، میانی، فنی و سرپرستان سازمان ها و مؤسسات خصوصی، دولتی، عمومی و تعاونی و فعالان حوزه مدیریت و ارتباطات از جمله مخاطبان این ماهنامه هستند.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=2402

    ثبت دیدگاه