13
دکتر مهدی محسنیان‌راد، استاد ارتباطات:

حضور سیدفرید قاسمی اجازه نداد تصور کنیم نسل محققانی از جنس علی‌اکبر دهخدا منقرض شده است

  • کد خبر : 3117
حضور سیدفرید قاسمی اجازه نداد تصور کنیم نسل محققانی از جنس علی‌اکبر دهخدا منقرض شده است
حضور سیدفرید قاسمی اجازه نداد تصور کنیم نسل محققانی از جنس علی‌اکبر دهخدا منقرض شده است.

به گزارش ما آنلاین،  متن کامل این پیام بدین شرح است:

«تجلیل از جناب آقای سیدفرید قاسمی، فقط تجلیل از یک پژوهشگر حرفه‌ای، یک انسان شریف و سخت‌کوش، یک نویسنده صاحب‌قلم و یک ایرانی وطن‌دوست نیست، بلکه شادمانی از حضور انسانی است که اجازه نداد تصور کنیم نسل محققانی از جنس و شیوه عمل علی‌اکبر دهخدا و محمد صدرهاشمی منقرض شده است. او از نادر پژوهشگران معاصر است که با بردباری بسیار، متدولوژی‌ای را دنبال می‌کند که ریشه در شیوه عمل بزرگانی همچون محمدبن جریر طبری با قدمتی هزار ساله دارد. شاید به همین دلیل است که چنین آثاری اغلب به شدت ماندگار می‌شوند.

نوشته‌های جناب آقای سیدفرید قاسمی، حاصل زحمات طاقت‌فرسایی است که بدون دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی مدون و پرکلید واژه یا موتورهای جست‌وجویی که اکنون همگان در اختیار دارند، شکل گرفته است. این آثار صرفاً با انگیزه‌ای از جنس «عشق» و با پشتکاری قابل تحسین و بردباری بسیار خلق شده است و کارکردی دوگانه دارد؛ هم اثری خواندنی برای علاقه‌مندان به موضوع است و هم منبعی مددکارانه برای محققان دیگر محسوب می‌شود. جالب اینجاست که خوانندگان مجموعه آثار ایشان اکثراً نمی‌توانند تجسم کنند که آنچه پیش روی آنان است -چه از نظر حجم، چه سبک نگارش و چه از نظر غنای محتوا- حاصل کار نویسنده‌ای است که متولد ۱۳۴۳ است. آرزوی طول عمری با همین سطح از برکت برای ایشان دارم.»

مراسم تجلیل از ۳۹ سال فعالیت «سیدفرید قاسمی» در عرصه‌های روزنامه‌نگاری و پژوهش، با حضور اساتید و پیشکسوتان رسانه در روز ۲۶ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

#سید_فرید_قاسمی متولد ۱۳۴۳ در خرم‌آباد لرستان، دانش‌آموخته روزنامه‌‌نگاری و کارشناس ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی، علم اطلاعات و دانش‌شناسی است.

از این استاد پژوهشگر تاکنون ۱۱۴ کتاب منتشر شده و شش کتاب دیگر نیز از ایشان در دست انتشار است.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=3117
  • نویسنده : روزنامه‌‌نگاری

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.